Lolek i Bolek Patriota
Član od: 05 Feb 2009 Komentari: 471
|
Upisano: 29 Oct 2009 18:45 Naslov komentara: Bhagavad gita(vede-Indija-Kina-budizam) |
|
|
Stih 1.40-Kad u obitelji prevlada bezbožnost,žene u obitelji postanu zagađene,a zbog degradacije žena,rađa se nepoželjno potomstvo,a povećanje tog nepoželjnog potomstva je sigurno uzrok paklenog života za obitelj.
Stih 1.42.-Zbog zlodjela onih koji uništavaju obiteljsku tradiciju i tako uzrokuju rađanje nepoželjne djece,takvi uvijek prebivaju u paklu,te predci takvih degradiranih obitelji duboko padaju u ponor grijeha.
Stih 2.44.-U umovima onih koji su previše vezani za čulno uživanje i materijalno obilje prevladavaju gune materijalne prirode tj.neznanja i strasti,a ne dobrote,te takvim stvarima se ne rađa čvrsta odlučnost za predano služenje svevišnjeg gospodina.
Stih 2.56-Onaj tko nije uznemiren u umu čak ni usred trostrukih bijeda ili ponesen radošću u sreći i tko je oslobođen vezanosti,straha i ljutnje,naziva se mudracem postojanog uma.
Stih 2.62-Dok razmišlja o predmetima osjetila,osoba razvija vezanost za njih.
Iz takve vezanosti se razvija požuda,a iz požude nastaje gnjev.
Stih 2.63-Od gnjeva nastaje potpuna iluzija,a od iluzije gubitak pamćenja,a kada je pamćenje izgubljeno,osoba gubi inteligenciju,a kada nju izgubi,ponovno pada u materijalni vrtlog.
Stih 2.71-Samo osoba koja je odbacila sve želje za zadovoljavanje osjetila,koja je oslobođena želja,koja je odbacila svaki osjećaj vlasništva i koja nema lažni ja,može dostići pravi mir.
Stih 2.72-To je duhovni i božanski život.
Kada ga čovjek dostigne,više nije zbunjen i ako je u času smrti,može ići u božje carstvo.
Stih 3.38-Kao što je vatra prekrivena dimom,kao što je ogledalo prekriveno prašinom,a zametak maternicom,tako je živo biće u različitoj mjeri prekriveno požudom.
Stih 3.42-Aktivna osjetila su viša od materije,um je viši od osjetila,inteligencija je viša od uma,a duša je viša od inteligencije.
Stih 4.21-Razborit čovjek djeluje sa savršeno ovladanim umom i inteligencijom te ostavlja svaki osjećaj vlasništva nad svojom imovinom,radeći samo da bi zadovoljio najosnovnije životne potrebe.
Tako djelujući,ne podliježe grešnim posljedicama.[
Stih 5.26-Onima koji su oslobođeni gnjeva i svih materijalnih želja,koji su samospoznati i samoovladani i koji uvijek nastoje dostići savršenstvo,osigurano je oslobađanje.
Stih 5.3-Onaj tko ne mrzi niti želi plodove svojih aktivnosti poznat je kao osoba koja je uvijek odvojena.
Takva osoba,oslobođena svih dvostranosti,lako nadilazi materijalno ropstvo i biva potpuno oslobođena u svevišnjem u skoroj budućnosti.
Stih 6.34-Um je nemiran,buntovan,tvrdoglav i veoma snažan.
Mislim da je teže obuzdati um nego vjetar.
Stih 7.13-Opčinjen utjecajem triju guna(vrline,strasti i neznanja)čitav svijet ne poznaje Mene,koji sam iznad guna i neiscrpan.
Stih 7.27-Ja prebivam kao Nadduša u srcima svih živih bića.
Stih 8.26-Prema vedskom mišljenju,osoba može napustiti ovaj svijet na dva načina-u svjetlosti te u tami.
Kada ga napusti u svjetlosti,ne vraća se više,ali kada ga napusti u tami,vraća se na ovaj planet bijede i neznanja.
Stih 13.6-7.Pet je velikih elemenata:lažni ja,inteligencija,neispoljeno,deset osjetila i um,pet predmeta osjetila:želja,mržnja,sreća,nesreća,životni simptomi i uvjerenja-sve se to smatra poljem djelatnosti i njegovim interakcijama.
Stih 14.17-Iz gune vrline se razvija pravo znanje,iz gune strasti se razvija pohlepa,a iz gune neznanja,glupost,ludilo i iluzija.
Stih 16.4.-Ponos,oholost,taština,ljutnja,grubost i neznanje-to su osobine koje pripadaju osobama demonske prirode.
Stih 16.7-Demonske osobe ne znaju što treba,a što ne treba učiniti.
U njima nema ni čistoće ni pravilnog ponašanja ni časti.
Stih 16.9-Slijedeći takve zaključke,demonske osobe,koje su izgubljene i koje nemaju inteligenciju,čine beskorisna,užasna djela namijenjena uništenju svijeta.
Stih 16.10-Uzimajući utočište nezasitne požude,obuzete taštinom posnosa i lažnog ugleda,obmanute demonske osobe koje su privučene prolaznim stvarima,uvijek su zakleto odane nečistim djelima.
Stih 16.11-12-Oni vjeruju da je glavna potreba ljudske civilizacije zadovoljavanje osjetila.
Tako do kraja života osjećaju neizmjernu tjeskobu,zarobljeni u mrežu stotina tisuća želja i obuzeti požudom i gnjevom,a nadasve pohlepom te nezakonitim sredstvima pribavljaju novac kako bi zadovoljili svoje životinjske nagone.
Stih 16.16-Tako zbunjenje raznim tjeskobama i zarobljene u mreži iluzija,postaju previše vezane za osjetila uživanja i padaju u pakao.
Stih 16.17-Samozadovoljni su i uvijek drski,obmanuti bogatsvom i lažnim ugledom,ponosno vrše obredna žrtvovanja samo po imenu,ne slijedeći nikakva pravila i norme za koje tvrde da ih slijede.
Stih 16.18-Zbunjeni lažnim ja,snagom,ponosom,požudom i gnjevom,ti demoni u ljudskom obliku postaju zavidni svevišnjoj božanskoj osobi kada se ona nalazi u tijelima mistika(filozofa) i bhaktija(proroka)
Stih 16.21-Troje vrata vode u taj pakao-požuda,gnjev i pohlepa.
Svaki razuman čovjek ih mora ostaviti jer vode ka degradaciji duše. _________________ KIM JONG IL:"AKO SMO JAKI UVEK ćEMO BITI U PRAVU,AKO SMO SLABI UVEK ćE NAS PROGLAšAVATI ZA KRIVCE!" |
|